Lectoren van hogescholen werken samen in platforms. Een lectorenplatform is georganiseerd rondom een thema dat aansluit bij de agenda’s van de topsectoren en grote maatschappelijke vraagstukken. Hogescholen leveren met praktijkgericht onderzoek een relevante bijdrage aan onderzoek en innovatie. En het oplossen van complexe maatschappelijke vraagstukken die de inzet vragen van veel verschillende partijen.

Het wordt steeds belangrijker om als hogeschool en als lector samen te werken en kennis te delen. Daarom bundelen lectoren hun krachten in een lectorenplatform. Ze werken onderling samen en zijn een zichtbare partner voor nationale en regionale organisaties. Lectorenplatforms worden gesteund door regieorgaan SIA middels financiering, stimulering en samenwerking met de platforms. Vanuit deze visie is het communicatielectorenplatform in 2023 opgericht.

Doelen van het platform

  • Oplossingen bieden: bijdragen vanuit de communicatiewetenschap en het communicatievak aan multidisciplinaire oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken
  • Positionering: van praktijkgericht onderzoek op het gebied van communicatie
  • Kennisontwikkeling: krachtenbundeling van afzonderlijke onderzoeksagenda’s, goed kijkend naar kansen 2e en 3e geldstroom.
  • Kennisdeling: synergie tussen lectoren en lectoraten door samenbrengen, afstemmen en publiceren van onderzoeken, publicaties, events op het gebied van communicatie als organisatiefunctie. Netwerken: het samenbrengen van organisatie en kennisinstellingen en elkaar, en elkaars kennis(sen) beter leren kennen om onze gezamenlijke kennis te versterken en verspreiden met waar mogelijk verbinding tussen studenten en onderzoek.